Welkom op mijn plekje op het wereldwijde web

Hier kun je lezen, wat me bezig houdt. Nieuwtjes uit de krant en wat ik daarvan vind. Bijzondere dingen, die ik meemaak. Of zomaar positief nieuws. Die berichten staan hieronder. En ook is er van alles, wat ik leuk vind en waarmee ik bezig ben, te vinden in de menu’s. Een reactie wordt erg op … Lees verder

Fietsen in Harderwijk

Harderwijk is een geweldige stad om de fiets te gebruiken. Hiermee kun je allerlei doorsteekjes maken, wat met de auto niet mogelijk is. Bovendien heb je op alle rotondes in de stad voorrang en dat bevordert de doorstroom voor de fietsers wel.

Lees verder

Dodenherdenking 2026 in Nijkerk

Aan de dodenherdenking in mijn jeugd in Nijkerk heb ik bijzondere herinneringen. Mijn moeder nam ons er mee naartoe en vertelde ons, wat er gebeurde. Ooit nam ik een bosje veldbloemen mee om bij het monument in het Van Reenenpark neer te leggen. Ontroerend, als ik eraan terugdenk.

Lees verder

Sint-Christoffel

Bij een bezoek aan abdij Koningsoord (bij Arnhem) kocht ik een medaillon van Sint-Christoffel. Sint-Christoffel is o.a. de patroonheilige van de reizigers en daarom doe ik deze medaillon om, als ik op reis ga. In de stad Roermond siert een groot beeld van hem met Christus op zijn schouder de top van de kathedraal. In … Lees verder

Fietsersbond 50 jaar

Op 18 oktober 1975 werd in Utrecht de Eerste, Enige, Echte Nederlandse Wielrijders Bond (ENWB) opgericht. Een groep bevlogen fietsers kwam in actie tegen de toenemende dominantie van de auto. Het fietsklimaat in Nederland was verslechterd, en daar moest verandering in komen!

Lees verder

Meester Pol vertelt…

Over het schooljaar 1980-81 heb ik het een en ander verteld: de Oranjeschool, die 25 jaar bestaat. Meester Lindeboom werkt er ook 25 jaar en krijgt varkenspoten… En foto’s van de kinderen in mijn klas op mijn verjaardag. Klik hier om te bekijken.

Het fietsseizoen voorbij

Dit jaar heb ik weer heel wat mooie fietstochten kunnen maken. Maar nu het oktober is, is het ver fietsen voorbij. Nagenieten kan wel: hier kun je de fietstochten, die ik maakte Langs de grenzen van Gelre, bekijken. En er is ook een overzicht van de tochten over de Waterlinie, die ik samen met mijn … Lees verder

Afscheid van de buurtbus in Ermelo

Een persoonlijk duimpje

Onlangs nam ik afscheid als buurtbuschauffeur van Ermelo vanwege het bereiken van een bepaalde leeftijd. Na afloop van de laatste rit werd ik beloond met o.a. een persoonlijk duimpje. In december 2006 begon ik in Wezep met de buurtbus naar Oldebroek – Elburg – ’t Harde, die toen startte. Ik reed daar 10 jaar als … Lees verder

Weg met de steeds dikkere auto

Je hoeft niet eens heel goed te kijken om het te zien: personenauto’s worden steeds zwaarder, langer, hoger en breder. En ze nemen steeds meer ruimte in. In smalle straatjes rijden ze zich vast. Ze nemen anderhalve parkeerplaats in. Of ze blokkeren het trottoir door daar te staan. Voetgangers, kinderwagens en rolstoelgebruikers kunnen er niet … Lees verder